Draugės ištikimajam plieniniam rosinantui, vardu Centurionas, išleidus beveik paskutinį gergždžiantį atodūsį, teko dairytis naujo dviračio. Kadangi dažniausiai važinėjame ne plentu ir ne stačiais miško keliukais, miesto dviratis (angl. city bike) atrodė labai tinkamas sprendimas pamainai. Tačiau praktika ėmė vis dažniau kišti mintį į galvą: „Reikia šitą parduoti ir ieškoti kitokio dviračio!“. Tad kokį dviratį visgi pasirinkti, kad važiuojant jaustum malonumą ir gerą nuotaiką?

Vieni svarbiausių kriterijų, pagal kuriuos derėtų rinktis dviratį, yra jūsų ūgis, svoris bei tikslas, kuriuo ketinate naudoti dviratį. Dviračio rėmas yra ypatingai svarbus matmuo teisingai renkantis dviratį – specialistai atkreipia dėmesį, kad stambesniems būsimiems dviratininkams verčiau rinktis dviratį su tvirtesniu rėmu.

Dviračio balnelis taip pat vienas svarbesnių komponentų. Pamenate, kaip patogu būdavo sėdėti ant senųjų ereliukų ar gandrų, kurių sėdynė būdavo dar ir paminkštinta? Šiandien didžioji dauguma sėdynių tokios prabangos mūsų sėdimajai nesiūlo, tad balnelį reikėtų rinktis atsižvelgiant į savo klubų plotį. Natūraliai, kuo platesni klubai (moterims), tuo geriau rinktis platesnį balnelį.

Pradedantieji dviratininkai po kelių ilgesnių ir intensyvesnių pasivažinėjimų tarsi nusivilia, kad dviratis ne tik kad tapo ne draugu, bet netgi priešingai. Pasigirsta niurzgėjimas, kad po pasivažinėjimo skauda nugarą, ypač liemens ir pečių ties mentimis srityse. Kodėl taip nutinka? Atsakymas paprastas – dėl netaisyklingos sėdėsenos ir blogai sureguliuoto dviračio (balnelio ir vairo). Teisingos sėdėsenos atveju tarp šlaunies ir liemens susidaro atitinkamas kampas, kuris analogiškas ir atsisėdus ant dviračio: pasilenkus dubuo pasvyra į priekį, atsiremiame į vairą ir kūnas atsipalaiduoja, o jei sėdime atsilošę, vairas užkeltas per aukštai, nugaros skausmo neišvengsime.

Kaip teisingai ir greitai susireguliuoti dviračio sėdynę, kad nebereikėtų skųstis diegliais nugaroje? Rekomenduojame žiūrėti kartu su savo dviračiu!

Plentui ar miestui?

Skiriami keli pagrindiniai dviračių tipai, atsižvelgiant į kelio dangą, kuria važiuojama, bėgių skaičių, ratų dydį bei tikslą, kuriuo dviratį ketinate naudoti. 

HIBRIDINIS. Šio tipo dviračiu galima važiuoti bene visais keliais, sunkumų gali iškilti važiuojant nelygios dangos bekele. Šio dviračio pirmtakas pagal charakteristiką yra kalnų dviratis. 28 colių ratai pasivažinėjimą plentu padarys kur kas malonesniu nei važiuojant kalnų dviračiu. (1 pav.)

PLENTO. Plento dviratis yra ne tik labiausiai pritaikytas sportui, bet ir leidžia išvystyti gana didelį greitį. Jame paprastai taip pat naudojami 28 colių ratai, tik su siauromis padangomis. Šie dviračiai skirti ilgam ir greitam važiavimui plentu. Puikiai tiks mėgstantiems intensyvesnį važiavimo tempą bei greitį. (2 pav.).

TURISTINIS. Šio tipo dviratis tinka daugumai kelionių (jau vien pavadinimas ką sako!), kur yra nemažai kelių ir takų: išvykos į gamtą, turistiniai žygiai dviračiu ar kasdieninės kelionės į darbą. Šio tipo dviratis turi didesnį pavarų diapazoną, žymiai stipresnius ratlankius. Anot portalo apie sveikatą www.fizioklinika.lt, vairas klasikinis, yra ragai, iškyša aukšta, išnešimas trumpas, bazė ilgesnė, šakės kampas nuolaidesnis –  tai daro dviratį stabilesnį (3 pav.).

MIESTO. Toks dviratis yra skirtas važinėti kieta danga. Dažniausiai naudojamas važinėjimui miesto gatvėse arba kietu vieškeliu. Ratai gali būti dvejopi - 26 ir 28 colių. Dviratis pasižymi išskirtine savybe – patogia sėdėsena. Miesto dviratis turi patogesnius, platesnius balnelius, sėdima beveik stačiai. Dažnai prie jų tvirtinami krepšiai pirkiniams, veidrodėliai ar kiti mieste reikalingi priedai (4 pav.).

KALNŲ ir BMX. Kalnų dviratis skirtas važinėti kalnuotom vietovėm ir bekelėm. Pavarų skaičius būna nuo 18 iki 27, vairas tiesus, platus, kas palengvina vairavimą važiuojant minkštu gruntu. Stabdžių bei pavarų rankenėlių konstrukcija leidžia akimirksniu perjungti pavaras bei stabdyti, neatitraukiant rankų nuo vairo. BMX dviratis skirtas atlikinėti įvairiems triukams, jų rėmas itin tvirtas. Šie dviračiai turi papildomas kojų atramas, į viršų išriestą vairą, labai plačius ratus. Perkant tokį dviratį, reikia labai tiksliai pasirinkti dviračio geometriją, nes tai turės įtakos atliekamų akrobatinių triukų sėkmei. Tai labai sparčiai jaunimo tarpe populiarėjanti dviračių rūšis.

dviraciai