Pamiegosiu, kai numirsiu – sako liaudies (?) išmintis. Dar yra panašus, bet gražesnis posakis „Senatvėje atsiminsi ne tas naktis, kai ankti ėjai miegoti“. Skamba puikiai ir teisingai, aš ja vadovaujuosi gana dažnai (ypač savaitgaliais).Tačiau kiek kartų kitą dieną sau pakartoji „reikia išsimiegoti!“ ir vėl grįžti prie to paties užburto rato. Ar galėtumėte atsakyti į klausimą, kada paskutinį kartą bent kelias naktis iš eilės miegojot tas „sveikas“ 8 valandas?

Kas nutinka, kai trūksta miego?

- Besaikis noras valgyti. Išvargęs kūnas nejaučia saiko ir pilnumo, o smegenys negavusios „maisto“ naktį, nori būti pamaitintos tiesiogine prasme dieną.

- Padidėja svoris. Suprantama, tai susiję su pirmu punktu, bet turi dar vieną aspektą. Nemiegojęs imi į rankas bet ką, ypač dažnai visą junk food‘ą.

- Tampam „užmarštukais“. Nemiegojus daug lengviau viską pamirštame. Mokslininkai įrodė, kad miegas – tarsi smegenų valymas. Mums jo reikia, nes kol miegame visos mintys savaime susidėlioja, kaip reikia ir ryte galime galvą kišti naujomis.

- Vienas posakis vis dėlto labai teisingas. Tai – rytas protingesnis už vakarą. Pavargus mums be galo sunku priimti sprendimus ar rasti išeitį iš sudėtingos situacijos. Pailsėjusios smegenys sprendimą randa kelis kartus greičiau.

- Emocijos! Kai esam pavargę, pasidarom kur kas jautresni. Bėda ta, kad tos emocijos tikrai nebūna džiaugsmingi šūksniai. Dažniau – nevilties ašaros.

- Ligos. Organizmas nusilpsta ir lengviau kimba viskas - nuo peršalimo iki rimtų ligų. Net vėžio ląstelės greičiau dauginasi, kai žmogus nepamiegojęs.

- Baisi išvaizda. Akys užkritusios, oda raukšlėta, lyg per tą nemigos naktį būtumėm 5 metais pasenę.

Ką daryti?

Išsimiegoti ir viską žalą atitaisyti, atrodo, yra labai puikus sprendimas. BET visada atsiranda kažkoks BET, kuris neleidžia nueiti miegoti tada, kada reiktų. Sausainių su pienu taip pat nesiūlysiu.

- Svarbiausias dalykas, kuris dabar neleidžia užmigti sėdėjimas prie kompiuterio/planšetės/išmaniojo. Bet kuris šviečiantis prietaisas (lempa čia nesiskaito) tik blaškys ir bandys įrodyti, kad miego dar nenorit. Žinau, kad sunku, bet reikia viską jungti lauk bent pusvalandis iki miego.

- Reikia susigalvoti ir laikytis miego rutinos. Tai yra dalykai, kurie nuteikia miegui. Vieniems tai gali būti dantų valymas ir skaitymas, kitiems – meditacija, tretiems – kelios ramios dainos.

- Harvardo mokslininkai turi visai gerų žinių. Jei 6 paras per savaitę turėsim reguliarų miego tvarkaraštį, ta viena naktis pernelyg neišmuš iš rikiuotės ir į savo ritmą grįžti bus nesunku.

- Reikia pasiruošti rytojui. Vienas pagrindinių dalykų, kuris neleidžia užmigti yra įvarios mintys jau atsigulus. Pasiruošimas neilgas: susirašyti to-do list‘ą, pažvelgti į orų prognozę ir sugalvoti, ką apsirengti, jei nešatės pietus, juos pasiruošti iš anksto.

Kaip nueiti anksčiau miegoti?

Paskaičiuokit, kada turite užmigti, jei norit miegoti 8 valandas. Jei keliatės 7 val. ryto, tai bus 23 val. BET vidutiniškai žmogus užmiega per 15 – 20 minučių, vadinasi, 22:30 jau reikėtų gulėti lovoje.

Jei nebeturit kitų darbų, tik norit „pakimarinti“ prie kompiuterio, vadinasi, laisvai galit eiti miegoti.

Jei turit darbų, bet jaučiat, kad organizmas pavargęs, laikas eiti miegoti ir prisiminti, kad rytas tikrai bus protingesnis už vakarą.

Į pagalbą

13 dainų, kurios padeda užmigti čia

17 maisto produktų, kurie padės miegui čia.

8 jogos pratimai, dėl kurių miegas bus saldesnis čia.