Pokyčiai gyvenime, išėjimas už savo komforto zonos ribų arba, priešingai, rutina ir savo sultyse verdanti kasdienybė pamažu pradeda kiekvieną mūsų varyti iš proto. Iš pradžių atsirandantis nedidelis susierzinimas su laiku perauga į nepasitenkinimą, nepasitikėjimą savo jėgomis. Ir toks psichologiškai nusilpęs žmogus tampa šilta vieta stresui ir įtampai įsikelti. Tik kažin, ar tokį svečią norime taip jau mielai priimti. Yra jau ne kartą aprašytų būdų, kaip kovoti su įtampa ir stresu, bet gal pavyks pasiūlyti kelis naujus. 

1. Akvariumas. Jei pajutote, kad vis dažniau iš darbo grįžtate su neigiamų emocijų našta ant pečių, reaguokite, nes tai pirmas signalas, kad arba reikia keisti darbą ar jo sritį, arba pradėti tvarkytis emocinę sveikatą - daugiau laiko skirti miegui ir poilsiui, kadangi miegui skiriamų valandų skaičius per parą tiesiogiai lemia žmogaus emocinę būklę, pusiausvyrą. Jei visgi darbas, kurį dirbate, jums patinka, tuomet greičiausiai tokią jūsų savijautą lemia pokyčiai, galbūt naujų sistemų diegimas darbo aplinkoje, mokymasis ir prisitaikymas prie technologinių naujovių, kitaip tariant, atsiranda nesaugumo jausmas, kadangi jau kuris laikas tenka stovėti už iki šiol egzistavusių jūsų patogumo zonos ribų. 

Vienas alternatyvus būdas sumažinti per dieną susikaupusią įtampą ir nurimti yra... įsigyti akvariumą! Nebūtinai su tuzinu įvairių rūšių žuvelių ir žolių, pakaks ir kelių „auksinių“ mažylių. Remiantis tyrimų duomenimis, akvariumo stebėjimas mažina dirglumą bei susikaupusią įtampą. Akvariumą patartina turėti ir šeimoms, kurios augina hiperaktyvius vaikus. Jei neužsimosite įsigyti akvariumo per visą sieną, tuomet tai tikrai nenumarins badu jūsų piniginės ar banko sąskaitos, o ir priežiūros, atimančios daug brangaus laiko, nereikės. Tad kodėl ir ne?

2. Terapinė muzika. Kiekvienas mėgstame save palepinti, tad masažas - puikus pasirinkimas. Ramina, atpalaiduoja, įkrauna jėgų. Rytų kultūrose masažų (priklausomai nuo jo paskirties) negali atsieti nuo raminančiai veikiančios muzikos, melodijos, kurios klausymas yra ne kas kita, o puikiausia terapija. Jei jau masažui pagailėjote laiko, tai nepatingėkite ir susiraskite internete tokios pagal savo skonį (būna greitesnio, lėtesnio tempo).

Būna žmonių, kurie negali dirbti be kavinės garsų, todėl pasileidžia tokį foną savo ausinėse, nors dirba namuose, tad galima susirasti ir miške ar girioje girdimų garsų. Susiraskite, patogiai įsitaisykite lovoje, užsimerkite ir įsiklausykite. Pasinerkite į trumpą meditaciją, kvėpuokite. Po ketvirčio valandos pajusite grįžtant jėgas, o nerimą traukiantis šalin. 

3. Sportas. Fizinė veikla visada nuteikia gerai. Kai gerai pasportuojate, atsikratote per dieną ar savaitę susikaupusių neigiamų emocijų balasto. Sportuojant daromės laimingesni, nes proceso metu mūsų smegenyse gaminamas endorfinas, kuris lemiamūsų emocinę savijautą, turi įtakos mūsų atminčiai, veikia elgseną ir miegą.

Čia kaip juodo šokolado plytelė, poveikis tas pats, tik gal mažiau saldu, bet užtat grūdina mūsų valią ir stiprina užsispyrimą. Be to, kaip Aistė Valiauskaitė jau yra rašiusi, nuo šokolado gražesnis nebūsi, o štai nuo sporto - dar ir kaip! Tad, grįžę po darbo, šokite į sportbačius ir eikite pabėgioti - juk nebūtina didvyriškai, vos bevelkant kojas, bėgti pusmaratonio distanciją. Arba važiuokite dviračiu. Arba eikite pasivaikščioti. Judėjimas tikrai prisideda prie geresnės savijautos!

4. Juokas. Remiantis sveikatos portalų lyderiu save tituluojančio inerneto puslapio sveikas.lt informacija, žmogus per dieną vidutiniškai nusišypso 15 kartų, tik, deja, nepateikiama statistika, kiek kartų juokiasi. Ir visgi juokas yra gyvybiškai svarbus veiksmas, kurį turėtume per dieną daryti kuo dažniau, nes juokas išties daro mus sveikesniais:

- minutė nuoširdaus juoko lygi 40 minučių relaksacjos,

- juokas tonizuoja veido raumenis, gerina kraujo cirkuliaciją, atsiranda natūralus veido raudonis,

- juokas stiprina imunitetą, stabdo streso hormonų (kortizono ir adrenalino) gamybą ir didina jau minėtų endorfinų kiekį,

- juoką galima traktuoti ir kaip savotišką masažą, nes tada atsipalaiduoja apie 80 raumenų grupių, jis stiprina širdį ir mažina kraujo spaudimą.

5. Mėtos. Paskutinis pasiūlymas ramybės susigrąžinimui - patikrintas laiko, todėl ir atsparus. Mano močiutė visada prieš miegą gerdavo pačios vasarą surinktų ir išdžiovintų mėtų ar melisos lapelių arbatą. Senolių išmintimi pasitikėti verta, todėl jei neturėjote kada per buitį ir kitus ant galvos užkritusius darbus padaryti prieš tai išvardintų pasiūlymų, tuomet prieš miegą bent išgerkite  gardžios mėtų arbatos su medumi. Miegosite geriau, vadinasi,pailsėsite geriau, vadinasi, pabusite žvalesni, vadinasi, dieną pradėsite su geresne nuotaika.

Rūpinkimės savimi!