Po vieno savaitgalio, kai buvau išvykus iš Vilniaus, o Ievą D. palikau sportuoti vieną, ji man pareiškė: „Karoliniškėse radau sporto aikštelę, eisim ten. Dar norėsiu nuotraukos, kur kabu žemyn galva“. Suprantama, net neklausus, kokia ir kur aikštelė, nei kodėl draugė per savaitgalį tapo „Varna Albertina“, kuri kabo aukštyn kojom, entuziastingai atrėžiau: „Būtinai!“.

Vieną darbadienį, kai jau buvau po 8 kilometrų bėgimo, sugalvojom darbo nuovargį išvaryti lauk būtent toje fizinio aktyvumo aikštelėje. Žinoma, iki aikštelės tvarkingai numynėme „Kubą“ ir „Dantę“ (nes juk ir dviračiai turi vardus).

Taigi apšilimu galima laikyti 20 minučių ant dviračio, dar kelios ant treniruoklio „slidžių“ ir sportinė striukė buvo numesta į šoną.

Po to jau laukė rimtas darbas. Asmenine trenere tapusi Ieva aiškino, kad pirmiausia pakilnosime svorius. O pakelti save sėdint 15 kartų ir kartoti tai 3 serijas – ne juokai. Pratimas veikia panašiai kaip prisitraukimai. Manau, tai puiki pradžia tiems, kurie padaro lygiai nulį (pavyzdžiui, aš), nes sustiprėja tie raumenys, kurie vėliau padės padaryti bent tą vieną nelemtą tikrą prisitraukimą. Galvojau, kad po šio pratimo kitą dieną tai, ką galėsiu pajudinti, bus pirštai, kuriais rašysiu šį įrašą. Klydau. Rankų nepajudinau praėjus dviem dienoms po sporto.

1908004 10203272883210110 1078985919162823383 n

Pakilnoti svorį kojomis bėgikei nebuvo sunkiausia užduotis, tačiau pratimas geras – kai kėliau kojas 45-tą kartą, raumenys jau drebėjo.

10342950 10203272884050131 879743512753695506 n

Treniruotė be pratimų pilvo presui – ne treniruotė. O atsilenkimų tą vakarą buvo įvairių. Atsigulus ant žemyn nulenkto suoliuko vėlgi darėmė 3 serijas po 10 – 15. Nors tiems, kurių nugaros raumenys silpni, šio pratimo nerekomenduočiau, nes galima ne presą sustiprinti, o sau pakenkti. Tada jau geriau gultis ant žolės ar suoliuko ir atsilenkimus daryti ant lygaus paviršiaus.

Vis dėlto, kad norite daryti atsilenkimus ant to treniruoklio, išeitis yra – nugarą sustiprins šalia esantis jo draugas – treniruoklis, ant kurio daromi atsilenkimai nugarai.

10350535 10203272877929978 3227355681072320631 n

Kadangi per stipraus pilvo preso nebūna – prigulėme ant suoliuko ir padarėme dar po 45 trumpučius atsilenkimus viršutiniam pilvo presui. Dar pasiūbavome į šonus ant treniruoklio, kuris puikiai tinka moterims, nes dirba raumenys po vadinamuoju „keksiukų viršumi“ (angl. muffin top). Po „pažiūrėkim, kiek padarau atsispaudimų“ (pasirodo, 20 vyriškų ir po to 10 su šuoliuku be suplojimo),  treniruotę baigėme ant skersinių.

Supratau, kad prisiminti vaikystę, kai kiemuose ant panašių įrengimų darėme kone akrobatinius triukus, yra labai smagu. Visą darbo nuovargį „išgarinusios“ aikštelėje, namo išmynėme su šypsenomis iki ausų.

Fizinio aktyvumo aikštelės pliusai:

1. Nemokama ir priklauso visiems. Treniruokliai yra viešose miesto vietose – ateiti ar atvažiuoti gali kiekvienas.

2. Pritaikyta sportuoti ir vienam, ir poromis. Treniruokliai sujungti po du, todėl jei, kaip mes, sportuojame po du – dar ir pabendrauti spėsite. Tačiau jei būsite vienas ar viena, šalia sportuojančiam nepažįstamajam tikrai netrukdysite.

3. Pasirinkimas nemenkas. Štai sąrašas, kur Vilniuje, yra aikštelės: http://www.madeinvilnius.com/lt/naujienos/fizinio-aktyvumo-aiksteles-vilniuje/i/

4. Sportuoti gryname ore yra daug maloniau ir naudingiau (žmonės ir mokslininkai sako, kad greičiau pagerėja nuotaika, pagerėja ištvermė, naktį laukia geresnis miegas).

Fizinio aktyvumo aikštelės minusai:

1. Tinkama tik šiltuoju metų laiku. Nors esu už sportą lauke ištisus metus, tačiau prie -20 ant metalinių lauko treniruoklių sportuoti gali būti ne itin malonu.

2. Veikia ne visi treniruokliai. Nors aikštelių yra nemažai, kokybiškos ne visos. Teko treniruoklius išbandyti ir prie Vingio parko, ir Antakalnyje prie Neries: visur treniruoklių kiekis skirtingas, kai kur treniruokliai jau sulaužyti.

3. Reikia nuvykti iki aikštelės. Treniruokliai įrengti ne visuose rajonuose, todėl neturint dviračio pesčiomis keliauti iki treniruoklių gali būti ne pati patraukliausia idėja.

4. Niekas nepaaiškins, ar gerai atliekate pratimus. Sporto klube, jei pratimą darote klaidingai, tuoj pat atbėgs treneris, kuris padės pasitaisyti. Čia jau pačiam reiks spręsti, ar forma taisyklinga.

Tačiau nepaisant šių kelių minusų, išbandyti verta!

10300048 10203272886970204 8239350544972088275 n