Nenori, bet prisiverti apsiauti sportbačius, vos pavelki kojas, bet liepi sau bėgti, nė viena daina, atrodo, neįtinka, bet vis perjunginėji, tikėdama, kad bus kažkas gero. Ištempi pusvalandį ar  valandą, nes greičiau pajudinti kojų tiesiog nepavyksta. Grįžti ir, žinoma, nesigaili, kad sportavai, bet endorfinų nė kvapo. Kūnas tyliai murma: „Prašau, leisk pailsėti“, o kartais reikia klausyti ne proto ir ne širdies, o kūno balso. Kaip jį išgirsti?

Kaip suprasti, kad jau reikia poilsio?

  1. Sportuoti darosi sunku: bėgti greitai neišeina, dviratį minti sunku, svarmenį rankos vos pakelia.
  2. Savijauta lyg netrukus galėtum susirgti.
  3. Prastas miegas. Kai visą dieną žiovauji, o naktį miegi po kelias valandas, laiką, paprastai skiriamą poilsiui, geriau skirti miegui.
  4. Skauda raumenis. Šiuo atveju šiek tiek judėjimo reikia, tada raumenys skaudės mažiau, tačiau tos treniruotės, kuri privedė prie tokios būsenos, kartoti tikrai nereikia.
  5. Dėl sporto neskiriama laiko kitiems dalykams. Nebeatsimenat, kada matėte draugus ar leidot vakarą su šeima, nes nuolat tiesiogine prasme bėgate. Sustokite.

Kam reikia poilsio?

Raumenims. Raumenys auga ne tada, kai kilnoji svorį, o tada, kai to nedarai. Viskas vyksta maždaug taip: sportuojant atsiranda nedideli įtrūkimai audiniuose, kai ilsimės, įtrūkimai gyja ir auga stipresni. Taigi persitreniravimas niekur nenuves. Formos prarasti taip pat nereikėtų bijoti. Paskaičiuota, kad rimtesnių pastangų grįžti į ritmą reikia tada, jei nesportuoji 2 savaites ar ilgiau. Viena diena raumenų ir įdirbio neištirpdys.

Formos prarasti taip pat nereikėtų bijoti. Paskaičiuota, kad rimtesnių pastangų grįžti į ritmą reikia tada, jei nesportuoji 2 savaites ar ilgiau. 

Protui. Kad ir kaip mylėtum sportą, kartais nesinori nė piršto pajudinti ir mintis, kad nori nenori, nesvarbu, kaip jautiesi, bet privalai sportuoti, gali išvaryti iš proto, todėl laisva nuo sporto diena be jokių graužačių gali padėti lengviau atsikvėpti.

Ką daryti ir ko nedaryti poilsio dieną?

  1. Neriboti maisto. Neturiu omeny šlamšti viską iš eilės, tačiau nemažai kas po treniruotės jaučiasi „nusipelnę“ maisto, o jei nebuvo treniruotės, regis, ir maisto reikėtų mažiau. Atsipalaiduokit – norit valgyt, tai valgykit tiek pat, kiek anksčiau.
  2. Nebūti „sofos bulve“. Poilsis reiškia dieną be intensyvios treniruotės, o ne gulėjimą priešais televizorių ar kompiuterį. Poilsis – grynas oras, pasivaikščiojimas, tempimo pratimai, meditacija, kitos ramybės paieškos.
  3. Skirti laiko tam, kam nelieka kitomis dienomis. Kiekvienas turi savus prioritetus – vienas gal norės pagaminti kulinarinį šedevrą, kitas lėks susitikti su seniai matytu draugu, trečias išeis pasivaikščioti su šeima. Sportui skiriamas laikas praleidžiamas kokybiškai. Iškeistą laiką taip pat verta leisti tik kokybiškai.