Lieknėjimo manijos apimtoje visuomenėje kalorija tapo blogio vienetu. Kuo daugiau kalorijų maiste, tuo esą jis blogesnis. O juk kiekviena kalorija nusėda ant kojų ar pilvo. Tiesa? Ne, netiesa. Kalorija – energijos vienetas. Tos pačios energijos, kurios reikia atsikelti, išsivalyti dantis, pasikloti lovą, žinoma, ir sportuoti. Tačiau puikiai pamenu, kai galvodama – man prieš bėgimą reikia įsikrauti suvalgiau pyragėlį ir visus 12 km jaučiau, kaip tas saldėsis nenori būti mano skrandyje.

Prieš treniruotę

Kaip pasirinkti, ką valgyti siūlo krūva internetinių puslapių, bet 2-3 valandas prieš treniruotę valgyti 300-400 kcal, dar po valandos mažesnį užkandį ir pan. man atrodo per daug varginanti užduotis. Viską galima supaprastinti. Iš esmės prieš treniruotę reikia valgyti angliavandenius, nes jie tarsi kūno benzinas. „Užsipylei“ ir pirmyn. Be to, juos virškina neilgai, todėl netrukus pavalgius galima bėgti laukan.

Kas yra tie angliavandeniai? Vaisiai (ypač tinka bananai), dauguma daržovių, grūdai (košės), duona, makaronai, bulvės

Kas yra tie angliavandeniai? Vaisiai (ypač tinka bananai), dauguma daržovių, grūdai (košės), duona, makaronai, bulvės.

Mano tobuli pusryčiai yra avižų košė su bananu ir trupučiu medaus. Po to galiu palaukusi kokią valandą jau autis sportbačius. Valgyti ar nevalgyti? Toks klausimas kyla tiems, kurie  nutaria sportuoti vos išlipę iš lovos. Čia viskas irgi labai paprasta – jei ketinat sportuoti iki 30 min galit treniruotis tuščiu skrandžiu. Jei ilgiau, reikia ką nors užkąsti. Tiks vienas vaisius, pvz. vėl tas pats bananas. Jei sportuosit ilgiau nepavalgę, tiesiog neturėsit jėgų ir treniruotė bus nepasisekusi. Na, yra ta teorija esą sportuojant nepavalgius sudega daugiau riebalų, bet mano patarimai skirti ne „dyvoms“.

Po treniruotės

Grįžot po treniruotės ir, žinoma, netrukus ima burgzti skrandis, maisto reikalauja ir raumenys. Sako, kad jie reikalauja baltymų, kurie padeda atsistatyti.

Kas yra tie baltymai? Pieno produktai, mėsa, žuvis, ankštinės daržovės, kiaušiniai.

Taip pat sako, kad reikia pavalgyti praėjus ne daugiau nei 15-30 min po treniruotės. Šitą galiu patvirtinti. Vis dėlto jokių žuvų ar mėsų iš karto po sporto man nesinori. Man geriausiai tinka visokie jogurtai, kefyrai ir vaisiai (taip, ne baltymai, bet jei skanu ir jautiesi gerai, kam tos taisyklės?).

Jei skanu ir jautiesi gerai, kam tos taisyklės?

Visada

Vanduo! Prieš treniruotę kokį 0.5 l, po – kiek tik telpa.