Jei esate statistinis lietuvis, jums joks oras netinkamas. Jei esate optimistas lietuvis, bent jau  laukiate vasaros.  Aš taip pat priklausau pastarajai grupei ir laukiu meto, kai su šaltos kavos puodu gali sėdėti ant žolės. Taip pat, žinoma, bėgti maloniai šildant saulei. Pabrėžiu – šildant. Vis dėlto  jau dabar galime matyti, kad įprastą lietuvišką vasarą keičia tropikai, o bėgti juk vis tiek norisi. Praėjusi vasara buvo išbandymas, po kurios jau galiu pasidalinti, kaip neištirpti bėgant karštyje:

  1. Bėkite labai anksti arba labai vėlai. Dabar, kai prieinamos kasvalandinės orų prognozės, nesunkiai galite planuoti, kada galima autis sportbačius, o kada geriau slėptis šešėlyje. Iš anksto pasižiūrėkite kitos dienos prognozę, nes priklausomai nuo šilumos, labai anksti gali būti netgi 5 – 6 ryto.
  2. Išsirenkite. Apsirenkite labai lengvai. Lauke ir taip karšta, o jūs ketinate dar labiau sukaisti. Išgelbėti gali tik patys trumpiausi šortai ir patys ploniausi marškinėliai.
  3. Dėvėkite kepurę su snapeliu. Vieno drabužio vis dėlto jokiu būdu nemeskite į šalį – tai kepurė. Galvą nuo saulėkaitos apsaugoti būtina. Jei išbėgate į karštį, netgi galite pakišti kepurę po šaltu vandeniu – maloniai atgaivins.
  4. Gerkite. Daug, o po to dar daugiau.  Skaičiuojama, kad  10 kilogramų jūsų svorio reikia kiek mažiau pusės litro vandens per dieną. Jei bėgate karštyje, reikia išgerti dar daugiau. Iki soties atsigerkite prieš bėgimą ir po jo. Man bėgti su buteliuku rankoje yra labai nepatogu, tačiau jei jums netrukdo – pirmyn. Kita išeitis – jei bėgate pro kioską, pasiimkite porą litų ir nuspirkite buteliuką vidury bėgimo, išgerkite ir atsigaivinę bėkite tolyn.
  5. Ieškokite šešėlio. Jei įmanoma, savo bėgimo kelią planuokite taip, kad didžiąją bėgimo dalį galėtumėte praleisti po medžių arba pastatų šešėliu. Taip pat, jei yra galimybė, rinkitės kelią prie vandens telkinio – bus kiek vėsiau nei ant miesto asfalto.
  6. Bėkit lėčiau. Sulėtinkite savo įprastą tempą. Organizmui ir taip nelengva susidoroti su deginančiu karštu.
  7. Keiskite sportą. Vietoj bėgimo karštą dieną išgelbės plaukimas. Jei ežere rasite vietos, galite išbandyti povandeninį bėgimą (bandyti bėgti, kai virš vandens kyšo tik jūsų galva). Jei netoliese nėra vandens telkinio, netgi važiuoti dviračiu yra kur kas vėsiau (nebent visą laiką tenka minti į kalną).

Viename bloge mačiau pasiūlymą pamirkius apatinius šaltame vandenyje ir juos užšaldyti, apsirengti prieš einant bėgioti. Tokio patarimo dar nebandžiau ir, tiesą sakant, vargu ar bandysiu, tačiau jei tarp jūsų atsiras drąsuolių, praneškit, ar veikia.