Pavasaris kasmet įkūnyja žadintuvą – atbunda ne tik gamta. Atbunda ir noras, ypač moterims, iki vasaros, kitaip tariant, iki maudynių sezono pradžios, padailinti savo figūros linijas. Vieni vargina save dietomis ir vaikšto pikti, nes nebeleidžia sau valgyti daugiau kalorijų turinčio maisto. Kiti renkasi trigubą, o gal ir dar didesnę naudą nešantį sprendimą – sėda ant dviračio ir pradeda minti pedalus. Kodėl verta rinktis dviratį?

Sustiprinkime širdį

Moksliniais tyrimais įrodyta, kad dviračio minimas gerina ne tik mūsų organizmo variklio – širdies – darbą, bet yra naudingas ir mūsų kraujotakos sistemai. Verta pradėti rūpintis savimi jau dabar, nes, 2012 metų statistikos duomenimis, pagrindinė mirtingumo priežastis Lietuvoje buvo kraujotakos sistemos ligos (56,6 proc.). Britų mokslininkų atliktas tyrimas įrodė, kad žmogus, per savaitę dviračiu nuvažiuojantis bent jau 32 kilometrus, širdies ligų atsiradimo ar paūmėjimo tikimybę sumažina perpus (50 proc.), palyginti su tais tyrimo dalyviais, kurie nė karto nėra važiavę dviračiu.

Sporto specialistai sutaria, kad dviračio minimas prilygsta kardio treniruotei, kuri yra širdies raumens bei kraujagyslių sistemos stiprinimo pagrindas. Dviratį dažnai rekomenduojama rinktis tiems žmonėms, kurie turi pulso sutrikimų (padažnėjimas esant ramybės būsenoje) bei padidėjusį kraujo spaudimą. Nustatyta, kad dviračio minimas ne tik mažiau apkrauna darbu širdį, bet ir labiau, nei bėgimas, tausoja sąnarius. Į tai svarbu atkreipti dėmesį tiems, kurie turi antsvorio ir nori pradėti sportuoti. Tad pradėkite nuo dviračio minimo, ne nuo bėgimo.

Švarinkime kūną

Kolegos gimtadienis ir gardus torto gabalėlis priešpiečiams – kartais neišvengiama, pagaliau juk ir gardu. Žinoma, nederėtų tuo piktnaudžiauti! Tačiau jei labai jaudinatės, kad tas saldėsis jau spėjo susirasti sau vietą ant jūsų šlaunų ar pilvo srityje, tai užuot kankinę save šia mintimi, sėskite ant dviračio ir minkite (vėl!) pedalus. Nebūtina nusiplūkti iki devinto prakaito, tačiau namo grįšite su keleriopa nauda: raumenų kaip A. Schwarzenegger‘io gal ir neužsiauginsite, bet ilgainiui pastebėsite dailesnes klubų linijas, stangresnes blauzdas.

Per valandą, priklausomai nuo minimo intensyvumo, trasos pasirinkimo (įkalnės, nuokalnės, tiesus kelias), pasirinkto greičio, sudeginama 400-800 kcal. Efektyviausia dviračiu treniruotė, anot specialistų, kaitaliojant greitą važiavimą su lėtu. Tiesa, vieno pasivažinėjimo tokiam rezultatui pasiekti nepakaks, kaip ir kiekviename sporte, važinėtis dviračiu reikėtų reguliariai, pradedantiesiems bent po pusvalandį 3 kartus per savaitę. Taip pat svarbu ir teisingai maitintis. 

Nepamirškime, kad važinėjantis dviračiu mūsų medžiagų apykaita suintensyvėja, tad greitėja ir kepenų darbas šalinant nereikalingas medžiagas. Be to, suvartojame daugiau vandens, kuris irgi skatina greičiau valytis mūsų organizmą, gerina odos būklę.

Išvažinėkime stresą

Dviratis ne tik puikus laisvalaikio praleidimo būdas bei galimybė susitikti ir pabendrauti su draugais, tačiau ir nepamainoma priemonė atsikratyti per dieną susikaupusio streso ir įtampos. Stenkitės važinėti ne miesto šalikelėmis, o miškų keliais ar parkuose, nes buvimas gryname ore skatina organizmą geriau įsisavinti deguonį, o graži aplinka, gamta leidžia atsipalaiduoti nuo per dieną susikaupusio nerimo ir atsikratyti neigiamų emocijų.

Įrodyta, kad žmogui supykus ar patyrus didelį stresą, jo smegenys išskiria noradrenaliną – nuodingą medžiagą, kuri natūralių nuodų grupėje užima antra vietą po gyvatės nuodų. Laimei, kad mūsų smegenys išskiria labai mažą kiekį šios medžiagos, tačiau nuolat pasikartojantis stresas gali sukelti rimtus sveikatos sutrikimus. Be to, ši būsena gali būti slopinama tik fiziniu krūviu, kadangi sportuojant mūsų organizme gaminami laimės hormonai – beta endorfinas, kuris stiprina mūsų imuninę sistemą, bei serotoninas, kuris atsakingas už mūsų gerą nuotaiką. Todėl pasivažinėję dviračiu jausitės ne tik fiziškai energingesni, bet ir emociškai stabilesni. 

Tad jaučiate įtampą ar neigiamą emociją, nebambėkite, sėskitės ant dviračio ir su vėjeliu!

Mylėkime gamtą

Kol kas teturime vienus namus – Žemę, nes, kaip žinia, į Marsą kol kas bilietai tik į vieną pusę. Tad jei ir nesate dideli gamtos mylėtojai ar neturite pernelyg didelių simpatijų pasaulio žaliųjų, besirūpinančių aplinkosauga, organizacijoms bei jų iniciatyvoms, pagalvokite, kad mindami dviratį prisidėsite prie sveikesnės savo ainių ateities. Pakabinkite automobilio raktelius ant kabliuko ir į darbą ar susitikimą su draugais minkite dviračiu. Pamatysite, su laiku gamta jums padėkos.

Neturiu dviračio...

Taip, išties gal tai ir skamba kaip problema, tačiau taip tik atrodo. Yra keli būdai jai išspręsti:

  • Pasiteiraukite, galbūt jūsų kaimynai ar draugai turi, jei patys nevažinėja, gal bent vasaros sezonui galėtų jums paskolinti;
  • Parkuose, ko gero, nėra vietos, kad nerastumėte išsinuomoti dviračio;
  • Dar viena galimybė – oranžiniai miesto dviračiai, tačiau yra viena sąlyga – veiksmas vyksta Vilniuje;
  • Rimtai pasvarstykite, gal jau pats metas pasitaupyti ir įsigyti nuosavą dviratį?

Vakaro įkvėpimui, įrodymas, kad dviratis ir sportui, ir malonumui, ir netgi kvapą gniaužiantiems triukams!