Ko gero, skaitote antraštę ir klausiate savęs, kur šita (turite omeny mane) man čia siūlo riedėti? Ne, ne apie patarlę obuolys nuo obels čia kalbu... Apie vieną smagiausių vasaros laisvalaikio užsiėmimų, kurį galima įgyvendinti tiek su komanda, tiek individualiai. Riedučiai yra geras pasirinkimas tiems, kurie nori suderinti pramogas ir sportą vienu metu.

Pasirodo, riedučiai ne tik teikia džiaugsmą ar leidžia aktyviai pramogauti su draugais, bet yra ir naudingas sportas, karštuoju sezono metu galintis atstoti ir pačiūžas. Istorija byloja, kad pirmuosius riedučius 1760 metais sukūrė belgų pramoninkas Džosefas Merlinas. Išradimą pristatė iškilmėse Londone, į šokių salę atriedėjęs riedučiais ir grodamas smuiku. 1819 metais Prancūzijoje buvo išduotas patentas riedučiams kaip išradimui. Portalo www.riedek.lt duomenimis, 1876 metais riedučiams buvo sukurti stabdžiai, tad riedėjimas tapo mažiau pavojingas ir tik po gero šimtmečio, 1979 metais, riedučiai įgavo įprastą išvaizdą. Nuo to laiko jų konstrukcija iš esmės nebesikeitė, o tik tobulėjo. 

Verta žinoti, kodėl pasivažinėjimas riedučiais dažniausiai išeina tik į naudą:

- pasivažinėjimas riedučiais prilygsta aerobikos treniruotei, dirba bene visi kūno raumenys, stiprinama širdis;

- pasivažinėjimo riedučiais aktyvumą išreiškus skaičiais - jei riedėsite 3 kartus per savaitę po 30 minučių, sudeginsite iki 750 kalorijų, tad norintiems atsikratyti vieno kito papildomo kilogramo riedučiai bus labai tikslingas pasirinkimas;

- norintiems padidinti savo ištvermę, riedučiai yra kaip tik tai, ko reikia - galite pagal savo galimybes didinti greitį bei distanciją, kurią norite nuvažiuoti. Kaskart nuvažiuokite 10 metrų daugiau ar 5 minutėmis ilgiau ir jūs jau būsite ištvermingesni, maža to, pasididžiavimas savimi irgi išaugs, nes juk užsispyrėte ir pasiekėte tikslą;

- jūsų sąnariai jums padėkos, nes važinėjant riedučiais jie apkraunami mažiau, nei bėgiojant, be to, stiprina apatinę kūno dalį - blauzdas, sėdmenis bei klubus, kas dažnai būna aktualu moterims;

- pagaliau važinėjimas riedučiais teigiamai veikia jūsų laikyseną, padeda stabilizuoti pusiausvyrą, kūnui suteikia lankstumo, gerina reakciją;

- važinėjant riedučiais pulsas nesunkiai pasiekia 135-160 dūžių per minutę ribą - optimalią sąlygą, kai deginami riebalai.

- gera nuotaika garantuota, o jeigu dar su gera kompanija, tai nušaunate du zuikius vienu šūviu!

Kur ieškoti?

Jeigu nėra poreikio turėti asmeninius riedučius, kas iš esmės turi keletą pliusų (mažesnis nusidėvėjimas, priežiūra, galimybė pasirūpinti higiena patiems, nepriklausmybė nuo nuomos punkto darbo valandų ar įsikūrimo vietos, pagaliau kišenėje lieka daugiau eurų kavai), tai vienkartinei pramogai riedučius Vilniuje galima tiesiog išsinuomoti.

Didžiausias punktas po atviru dangumi sostinėje yra Vingio parke. Erdvės daug, grynas oras, gana geri keliai, jei nesuksi į šalutinius keliukus, kuriuose gali palikti bent jau pusę savo dantų. Kaina šiemet didesnė: jeigu pernai už valandos pasivažinėjimą mokėjome iki 10 litų, tai šiemet, priklausomai nuo riedučių tipo, užsegimo, ratukų kokybės, valandai mokėsite nuo 3 iki 5 eurų. Už tą kainą gauni ne tik apynaujus riedučius, bet ir apsaugų komplektą ir gana smagų jaunų žmonių kolektyvą, kuris tave į trasą palydės su gera nuotaika. Jeigu yra besinuomojančių kituose Vilniaus kampeliuose, Keturi Vėjai mielai sulauks tų punktų pasidalinimu.

Na, o norintiems įsigyti asmeninius riedučius, palankiausias metas tam daryti vasaros pabaigoje arba rudeniop, kitaip tariant,į sezono pabaigą. Internetinėje parduotuvėje neblogus riedučius, skirtus mėgėjams, rasite už padorią 60-100 eurų kainą. Kaina vis dar gąsdina? Pagalvokite, kad investuojate į savo sveikatą, aktyvų laisvalaikį (net ir stovėdami kampe namuose, riedučiai bus tarsi nebylus priekaištas jums, kad nusipirkote, bet taip ir neišdrįsote prasilėkti, todėl vieną dieną neabejotinai išriedėsite), kokybiškai praleistą laiką su draugais. Visada verta prieš perkant riedučius dar pasitarti ir su specializuotose parduotuvėse, kurios prekiauja ir riedučiais, darbuotojais. Jie tikrai galės patarti!

Nepiešiu viso vaizdo rožine spalva - gali būti ir traumų, nubrozdinimų, sumušimų. Vienas paskutinių, nutikusių man, pagautas zuikis. Rankos nenukentėjo, nes buvau su apsaugomis, o štai nugaros apačią kartais dar sumaudžia, bet pratimai nugaraos apačiai situaciją gerina. Nepaisant kitos medalio pusės, Keturi Vėjai primygtinai siūlo bent vieną dieną riedėti. Juk nebedaug tos vasaros liko! #rollerblades