Iki tradicija tapusio Nike bėgimo liko mažiau nei mėnuo. Kai registravausi bėgti 10 km., gegužės pabaiga dar atrodė labai labai toli, todėl ne kartą lietingą, šaltą ar „sloguotą“ dieną sau sakiau – spėsi pasiruošti, dar daug laiko. Nubėgti aš tuos kilometrus galiu ir dabar, bet juk visada norisi šiek tiek geresnio rezultato nei anksčiau. Mano forma nėra labai bloga. Žiemą nesėdėjau apkiautėjus, kai galėjau, bėgiojau. Tačiau vėlyvas pavasaris padarė savo. Po retesnių pasibėgiojimų bėgti ilgą distanciją be paėjimo pertraukėlių sunkiau, o bėgti varžybų tempu – beveik neįmanoma. Taigi ką galima padaryti per mėnesį?

Grupinės treniruotės. „Nike“ bėgimo treniruotės – žiauriai geras reikalas. Žinoma, kiekvienas individualiai gali nubėgti 5 km. ir padaryti pratimų, tačiau daryti tai su grupe žmonių ir smagiau, ir efektyviau.

Bent jau man kyla sveikas azartas pasilygiuoti į bėgančius greičiau negu aš, pažiūrėti, kaip ilgai galiu išbėgti su lyderių grupe. Smagu ir persimesti vienu ar kitu žodžiu prieš ar po bėgimo. Jei vargina bėgimo skausmai, visada šalia yra trenerė, kuri patars, ką daryti.

Tie, kurie svarsto, prisijungti prie treniruočių, manęs nuolat klausia, tai kaip ten viskas vyksta? Atsakymas Jums: ateinat prie Vingio parko estrados, galit pasidėti daiktus specialiame Nike konteinetyje (ne šiukšlių dėžėje, o tokiame mini-pastate). Priešais estradą padarome apšilimą, bėgame 5 km. arba daugiau, jei esate pajėgūs. Po bėgimo prie estrados padarome pratimų (pasilenkimai visokie, kūno pratempimas). Tada jau priklauso nuo dienos, bet dažniausiai daromi pratimai greičiui gerinti – šuoliukai, sprintai. Pabaigai (kartais prieš greičio pratimus, kartais – po) būna pora pratimų pilvo presui ir nugarai. Visa tai trunka apie 1 val. – 1 val. 30 min. (priklausomai nuo žmonių kiekio – kuo daugiau, tuo visų greičiai skirtingesni, nuo oro ir pan.) Beje, draugiškas pasiūlymas - save vertinkite skeptiškai, nes bėgti 8 km. su lyderių grupele kaip smagus iššūkis atrodo tik pirmąjį kilometrą, o vėliau galvoje kirba mintis „ką aš padariau? bėgčiau su kitais normaliais žmonėmis 5 km.“ (taip, čia asmeninė patirtis, po kurios buvo sunku vaikščioti porą dienų).

Bėgimo treniruotės. Man patinka bėgti ir vienai (su kokiu Justinu Timberlake‘u, giedančiu man į ausį „I‘m bringin SexyBack“). Tai – mano ilgojo bėgimo treniruotės, kai „prasivalau galvą“ su 12 -15 km. Nedažnai man išeina tokios treniruotės, tačiau dabar iki varžybų tikiuosi juos nubėgti 2 kartus per savaitę – šeštadienį ir vieną kartą po darbo.

Čia įeina ir visų nekenčiami kalnai kalneliai. Man tai bene didžiausias iššūkis, bet labai gera treniruotė neturint laiko. Tada tereikia nubėgti iki statesnio didesnio kalno ir pasibėgioti aukštyn - žemyn. Tiesa, tai rašyti (apie tai skaityti) daug lengviau nei tai daryti. Alternatyva - jei šiaip bėgiojat ne visiškoje lygumoje tiesiog pribėgus kalną nesugalvoti paėjėti (vis dėlto pirmas būdas efektyvesnis, nors ir skaudesnis).

Jėgos treniruotės. Žinoma, kad greitai nubėgtum 10 km., reikia bėgioti. Tačiau tik bėgiojant kiti raumenys (viršutinės kūno dalies) aptingsta. Todėl, kad po mėnesio su jais nereiktų pradėti nuo nulio, reikia šiek tiek judinti ir rankas, neegzistuojantį presą, nugarą, krūtinės raumenis.

Žinoma, kad greitai nubėgtum 10 km., reikia bėgioti. Tačiau tik bėgiojant kiti raumenys (viršutinės kūno dalies) aptingsta.

Atrodo, daug sporto? Na, pažiūrėkit, ketvirtadienį ir sekmadienį grupinės bėgimo treniruotės, pirmadienį – jėgos treniruotė, šeštadienį ir vieną iš likusių dienų – ilgasis bėgimas. 2 dienos nieko neveikimo.

Maistas. Nors ruošiuosi ne olimpiniam maratonui, tačiau aiškūs keli dalykai: pirma, mažiau sveriantys žmonės greičiau bėga, o dietų aš nesilaikau; antra, teisingai maitinantis būna daugiau energijos. Kokia yra bėgiko dieta? Labai trumpai – svarbiausias energijos kroviklis – daug sveikų angliavandenių: vaisių, daržovių, bulvių, grūdų. Kas tiksliau tinka, reikia nuspręsti kiekvienam asmeniškai. Man, pavyzdžiui, visada nuostabiai tinka sunokę bananai, avižos, ryžiai. Grikių nemėgstu, kad ir koks tai sveikas maistas būtų. Todėl (čia jau nukrypstant nuo temos) kiekvienas turi pasirinkti pagal save ir pomėgius.

Rezultatas? Po 24 dienų!