Sumani toji lietuvių liaudies išmintis! Nėra to blogo, kas neišeitų į gera – šiandien kaip tik taip ir nutiko. Darbo proceso vidury nusprogus mano „Chrome“ naršyklei ir, pakartotinai paleidus, jai neužsikrovus (pasirodo, kaprizinga versija pasitaikė, nesu tikra, gal tik penktadieniams šitoks mergaitiškas pasiaikštijimas būdingas), nutariau negaišti laiko ir tęsti darbus per kitą naršyklę – „Mozilla Firefox“.

Pasileidau ir stebiu tos laputaitės degančia uodega logotipą – lyg ir ryškesnė ir pūstesnė ta uodega. Kita mintis – kažkoks pagerintas tas logotipas. Dar kitas žingsnis, padiktuotas smalsumo, ir mirksiukas jau laukia įrašo „Google“ paieškoje.

Pradėjau nuo „Firefox“. Per beveik 11 savo gyvavimo metų šios interneto naršyklės logotipas iš esmės nesikeitė, būta pažaidimų spalvos sodrumu, šešėliais, kontrastu, lapės uodegos pustumu, tačiau jokių drastiškų pakeitimų nebuvo (tai akivaizdu pirmame paveikslėlyje, šalt. http://www.tictech.org/). Nepaisant to, kad, pagal oficialios „Mozilla“ svetainės informaciją, prekės ženklo pavadinimas iš pradžių keitėsi triskart (pirminė versija buvo „Phoenix“, antroji – „Firebird“, bet abu variantai netiko dėl kitų kompanijų ir vykdomų projektų pareikštų pretenzijų Mozillai esą ji kopijuoja pavadinimus), 2004 lapkričio 9-ąją buvo paleista „Mozilla Firefox“ interneto naršyklė.

Šiandien ši naršyklė, gegužę išleidusi paskutiniąją patobulintą versiją, yra tarp trijų dažniausiai internautų naudojamų naršyklių, dažniau konkuruojanti su „Internet Explorer“ (IE), nei su „Chrome“. Ir visgi, 2014 gegužės mėnesio duomenimis„Firefox“, aplenkusi ir IE, atsidūrė antroje vietoje pagal naudojimą (pirma vieta atiteko mano nusprogusiam „Chrome“, kurį pasirinko 59,2% vartotojų). 

Labiausiai ugninę lapę Europoje, pagal StatCounter portalą, per paskutinius 3 mėnesius (kovas-gegužė) mėgo naudoti vokiečiai, Rytuose – Iranas, o štai didžiausią lojalumą šiai naršyklei demonstravo dauguma Afrikos valstybių.

                                  Browser usage
  Šaltinis: http://www.gs.statcounter.com

Kol kas „Firefox“ gauna +1 karmos tašką už darbą be trikdžių, o „Chrome“ eina į minusą. Ką padarysi, juk čia lenktynės, vienas iššoka į priekį ir kurį laiką pirmauja, tačiau tereikia palankaus momento ir geros taktikos, kai tas antrasis tampa pirmuoju. Ir taip varžosi tarpusavy, o finišo linija dar labai toli. 

P.S. Apie prekės ženklų logotipų evoliuciją – jau kituose įrašuose, sekite naujienas.