Kaip ir kiekvienais metais, kai tiek namie, tiek lauke spaudžia žiemos šaltis, aš pradedu planuoti vasaros atostogas. Daug smagiau laukti pavasario, kai svarstai, kurias vietas aplankyti ir kokius įdomius dalykus pamatyti svečioje šalyje. Šiais metais mūsų kelionės tikslas buvo Graikija. Nekantrauju jums pristatyti straipsnių ciklą apie nuotykius Atėnuose ir Kretos saloje, tačiau kantrybės, atsiminimams sudėlioti reikia laiko. Bet šį kartą apetitui sužadinti papasakosiu jums apie graikiškas salotas. Ne, ne tas, kurios pagarsėjusios šiuo pavadinimu, bet tas, kurios jo išties nusipelnė.

Kas tai per salotos? Apie viską iš eilės. Vieną iš paskutinių vakarų Kretos miestelyje Chania (beje, kirtis ant antrosios „a“) lankėmės mažame jaukiame restoranėlyje, pavadinimu „Tamam“. Jame galima paskanauti Viduržemio jūros, turkų ir graikų virtuvės patiekalų. Meniu išties nemažas, bet akys savaime krypo į patiekalus, kurių dar niekur nebuvau ragavusi. Taip mano akiratyje, o vėliau ir lėkštėje, atsidūrė ožkienos filė.

Kaip per dešimt kelionės dienų, per kurias vakarieniavome įvairiuose restoranuose, spėjome suprasti, graikai visus patiekalus kuo ramiausiai derina su skrudintomis bulvytėmis. Jei labai pasiseka, prie mėsos ar žuvies rinkinio dar gali rasti vieną kitą skiltelę pomidoro ar agurko. Ne išimtis buvo ir „Tamam“ restoranas. Kai padavėjas atnešė mano lėkštę, joje nebuvo jokio žalėsio, anei salotos lapelio, tad kitą kartą jam einant pro šalį, pasiprašėme pirmų pasitaikiusių salotų, kurias galėtume visi pasidalinti. Atsitiktinumo dėka tai buvo firminės to restorano salotos. Nors ožkiena buvo puiki, o orkaitėje keptos bulvės – tiesiog fantastiškos, jiems nepavyko nurungti Tamam salotų, kurių receptą mintyse parsivežiau į Lietuvą ir noriu pasidalinti su jumis.

Neslėpsiu, pirmas blynas buvo prisvilęs, nes gaminau tikrai iš atminties, tad supainiojau kai kuriuos produktus ir neatpažinau visų skonių. Vėliau, pasitikrinusi internete, atradau tikrąjį receptą, kurį jums čia ir pateiksiu. Vis dėlto, galiu savimi didžiuotis, nes suklydau tikrai nedaug.

"Tamam" salotoms reikės:

- 600 g Romaine salotų (aš naudojau kininį kopūstą)

- 800 g raudongūžio kopūsto

- 200 g morkų šiaudelių

- 250 g vyšninių pomidorų

- 100 g smulkintų graikinių riešutų

- kuokštelio smulkiai pjaustytų krapų

- kuokštelio smulkiai pjaustytų petražolių

- kuokštelio smulkiai pjaustytų mėtų

Padažui reikės:

- 2 prinokusių ir iki tyrelės sutrintų avokadų

- 4-5 valgomųjų šaukštų graikiško jogurto (būtų tikrai nepakenkęs, bet aš jo nedėjau)

- 3 valgomųjų šaukštų alyvuogių aliejaus

- 2 valgomųjų šaukštų acto (ir kaip man pasivaideno, kad jaučiu garstyčias ir žaliosios citrinos sultis?)

- žiupsnelio druskos

Patiekdami salotas, į lėkštę pirmiausia įdėkite kelis šaukštus daržovių, o ant viršaus užkraukite žaliojo padažo. „Tamam“ restorane salotas atnešė būtent tokias, iš anksto nesumaišytas. Taip lėkštėje jos atrodo gražiau.

Pabaigai, belieka palinkėti gero apetito! Išbandykite, tikrai nepasigailėsite. Pati žinau, kaip kartais būna sunku surasti įkvėpimą, o internetas nieko naujo nepasiūlo, tad nuleidus rankas tenka grįžti prie pomidorų ir agurkų. Šis patiekalas tikrai yra kitoks, bet skonis jūsų nenuvils, pažadu. ΝΟΣΤΙΜΑ (gr. SKANAUS)!