Dauguma savo naujamečius tikslus meta į šiukšliadėžę praėjus 2 savaitėms po Naujųjų pradžios. Greitai pasiduodate, mielieji! Tikslai – nuostabus dalykas, kuris varo gyvenimą į priekį. O tas fantastiškas pasiekimo jausmas, kai prie užsibrėžto tikslo gali pasidėti didelį pliusą ir ... ieškoti naujo tikslo, kuris būtų dar didesnis iššūkis. Vis dėlto (įvairūs tyrimai rodo skirtingai, todėl procentais nežaisime) savo metinių tikslų nepasiekia didžioji dauguma žmonių. Galiu pasigirti pasakydama, kad aš patenku į mažumą. Nepykit už mano pagyrūnišką būdą – patirtimi pasidalinsiu.

Dažniausiai pernai žadėti dalykai:

1.  Numesti svorio

2.  Tapti tvarkingesniam

3.  Taupyti

4.  Džiaugtis gyvenimu

5.  Būti sveikam

6.  Išmokti kažką smagaus

7.  Mesti rūkyti

8.  Padėti kitiems pasiekti jų tikslus

9.  Įsimylėti

10.  Daugiau laiko leisti su šeima

Pusė šių „tikslų“ – nieko verti. Ne todėl, kad, pavyzdžiui, įsimylėti ar džiaugtis gyvenimu būtų blogai, bet todėl, kad tai – ne tikslai. Pagal vadybos principus tikslai turi būti „išmanūs/protingi“ – SMART.

 Pagal vadybos principus tikslai turi būti „išmanūs/protingi“ – SMART.

S – specific – spefinis. Pavyzdžiui, tikslas būti sveikam – visiškai netinka, pradėti sportuoti/bėgioti būtų tarpinis variantas, o geriausias – pavyzdžiui, nubėgti pusę maratono.

M – measurable – išmatuojamas. Tai pusė maratono galima puikiai išmatuoti, netgi tiesiogine prasme.

A – achievable – pasiekiamas. Tai reiškia, kad tikslui pasiekti galima susidaryti planą ir juo vadovaujantis siekti tikslo, o ne patikėti likimui. Negi rimtai kas nors gali susidaryti planą, kaip įsimylėti??? (Jei taip, pasidalinkit. Aš rimtai. Pasidalinkit. Ačiū!)

Negi rimtai kas nors gali susidaryti planą, kaip įsimylėti??? (Jei taip, pasidalinkit. Aš rimtai. Pasidalinkit. Ačiū!)

R – relevant- svarbi. Iš esmės neužsibrėžkit tikslo šiaip sau. Tikslui reikia tikslo.

T – time-bound. Jei nepasakysit sau iki kada turite nubėgti tą pusę maratono, labai tikėtina, kad jo taip ir nenubėgsite, nes jūsų deadline‘as visada bus kažkada.


Asmeninė patirtis

Man paprastesnis mano pačios būdas tikslams. Nors jis atitinka SMART, reikalauja mažiau mastymo apie kiekvieną mažmožį.

1.  Žinodama, ko noriu, užsibrėžiu tikslą. Pavyzdžiui, vienas iš mano tikslų šiemet yra rusų kalba B1 lygiu (matot, kaip šitas tikslas jau savaime atitinka SMART?).

2.  Motyvacija. Jei nežinosiu, kodėl to reikia, šiaip sau rusų tikrai nesimokysiu. BET! Man jos vis dažniau prireikia darbe, dažnai norisi perskaityti kažką internetuose (ypač esant dabartinei geopolitinei situacijai).

 Pravartu kas mėnesį, du ar ketvirtį peržiūrėti, ar viskas sekasi. Jei matysiu, kad sekmadieninės pamokėlės naudos neduoda, savo strategiją keisiu.

3. Planas. Kaip aš tai galiu pasiekti? Vien noro ir ryžto neužteks – norėdama išmokti rusų kalbą turėsiu padirbėti. Kol kas esu užsibrėžusi rusų kalbai skirti 2-3 valandas savo sekmadienio.

4. Modifikacijos. Planas gali keistis. Pravartu kas mėnesį, du ar ketvirtį peržiūrėti, ar viskas sekasi. Jei matysiu, kad sekmadieninės pamokėlės naudos neduoda, savo strategiją keisiu.

21 dienos receptas

21 diena - būtent tiek užtenka pakeisti nusistovėjusius įpročius (mokslininkai nustatė). Jei metų pradžioje užsibrėžtas tikslas sportuoti atrodo neįveikiamas, pabandykite tai daryti 21 dieną (arba 3 savaites). Labai tikėtina, kad jos virs į 52 savaites. Po metų nesuprasite, kodėl anksčiau sportas buvo iššūkis. 

Taigi, o kokie Jūsų šių metų tikslai?