Visi aplinkui tik ir sako: „per dieną žmogus privalo išgerti bent du litrus vandens“. Juk iš tiesų, net 70 procentų žmogaus organizmo sudaro vanduo, o šioje terpėje vyksta visos biologinės reakcijos, todėl žmogus turi gauti atitinkamą vandens ir maisto produktų kiekį. Tik tuomet jis bus sveikas, žvalus ir jausis gerai. Nepamirškime, kad inkstai, oda, plaučiai ir žarnynas nuolat pašalina reikšmingą vandens dalį, todėl būtina atstatyti prarastą kiekį.

Dažnai kartojami dalykai vieną dieną ima ir atkreipia į save dėmesį. Kartą pagalvojau: „ei, o kiek vandens aš išgeriu per dieną?“. Išsigandau, nes būna tokių dienų, kai be rytinės kavos ir popietinės arbatos puodelio – daugiau nieko. O juk tinkamiausiu ir naudingiausiu organizmui laikomas grynas vanduo. Kai jis įgauna skonį, spalvą ar kvapą, jis patenka į virškinimo centrą. Vadinasi, sultys, įvairūs gėrimai, kava ir arbata organizmo priimami kaip maistas.

Tik pradėjusi domėtis šia tema, sužinojau, kad jei manęs netroškina, tai dar nereiškia, kad mano organizmui netrūksta skysčių. Pasirodo, troškulys nėra dehidratacijos požymis. Jis atsiranda tik tada, kai trūksta 0,5-1 litro vandens. Jei skysčių trūksta daugiau, žmogus ima nebejausti, kada būtina atsigerti. Tai paaiškina, kodėl retai kada noriu gerti taip, kad užsiversčiau buteliuką vandens ir godžiai atsigerčiau. Taip pat man buvo naujiena, kad troškulys dažnai painiojamas su alkiu. Kai ima atrodyti, kad norisi valgyti, gali būti, kad organizmas iš tikrųjų reikalauja skysčių.

Visa tai privertė mane susimąstyti ir pasistengti išgerti kasdienę savo skysčių normą.

Kiek litrų vandens iš tiesų reikia išgerti per dieną?

Naršydama internete radau porą formulių, kaip apskaičiuoti, kiek vandens reikia išgerti per dieną. Viename straipsnyje rašoma, kad savo kūno svorį kilogramais reikia padauginti iš koeficiento 0,033. Kitame rašo, jog 45 gramams kūno svorio tenka 15 mililitrų vandens. Abiem atvejais gaunu lygiai arba beveik lygiai 2 litrus.

Kaip prisiversti išgerti savo vandens normą, kai visai netroškina?

Patariama stiklinę vandens išgerti ryte, vos atsikėlus iš lovos. Tačiau, žinodama save, to daryti tiesiog negaliu, nes tuščias skrandis svečiui tuojau pat norėtų pasakyti "viso gero" ir iki pusryčių vaikščiočiau pažaliavusi. Nusprendžiau, kad geriausias sprendimas – pasistatyti vieno litro talpos vandens butelį ant savo darbo stalo ir išgurkšnoti per visą dieną. Taip nepamiršiu išgerti vandens, nes butelis bus prieš akis kaip sąžinės priekaištas.

Žinoma, kai nežinai, kokiu dažnumu ir kiek vandens reikia išgerti, butelis gali prastovėti pilnas ar tik šiek tiek nugertas ir tikslas nebus pasiektas. Dėl to sugalvojau, kad ant skaidraus butelio reikia užsiklijuoti lipduką su matavimo skale, paskirstančia tūrį valandomis.

Vandens buteliukas su laiko skale

Mano darbo laikas yra nuo 8 valandos ryto iki 17 valandos vakaro su viena valanda pietums, todėl nutariau, kad vieną litrą vandens galiu įveikti prieš pietus (t.y. iki 12 valandos), ir litrą – po pietų iki darbo dienos pabaigos. Vadinasi, per valandą reikia įveikti ketvirtadalį butelio (t.y. 250 ml) –  kai pagalvoji, nebeatrodo taip daug. Ir tai dar vienas žingsnelis sveikesnio gyvenimo link.

Priimu iššūkį ir pradedu!